Egy szomszédos autó alól kirepülő apró kő vagy üveg helyrehozhatatlan károkat okozhat a szélvédőben. Egy forgács, amely aztán hosszú repedéssé fejlődik, mindenképpen cseréhez vezet, ha a javításokat nem végzik el időben. Számos autószerviz és javítóműhely kínál ilyen szolgáltatást, de a chipet saját maga is "megjavíthatja". A legfontosabb, hogy szigorúan kövesse a régóta ismert utasításokat.
A modern autóablakok meglehetősen puhák és rugalmasak az autóipari divat és az aerodinamika által megkövetelt összetett forma miatt. Ezért gyakoriak és mindenki számára ismerősek a repedezett és repedt szélvédők ablakakok, aki autót vezet. Különösen Magyarországon, ahol az utak borzalmasak a konstruktív jellemzők miatt. A népszerűség és a büntetlenség miatt az oldalazás is.
Az első dolog, amivel bármilyen autójavítási munkálatot el kell kezdeni, az annak felismerése, hogy a "halogatás" további költségekhez vezet. A forgácsokat azonnal, kell kezelni. Ellenkező esetben a tavaszi hőmérséklet-változások gyorsan tönkreteszik a szélvédőt: egy apró, néha észrevehetetlen sérülés az egész üveg méretére nő, és akadályozza az autó kormányzását, a látási viszonyokat, valamint súlyos és helyrehozhatatlan foltot hagy a közlekedés biztonságán. A teljes cserén kívül más megoldás még nem született.
Éppen ezért azonnal meg kell találni és meg kell vizsgálnia a sérülést, amint észleljük. Mérjük fel a mélységet: átütötte-e az üveget, vagy csak a felső réteg sérült meg? A "lyukat" azonnal le kell fednie egy darab ragasztószalaggal.
Vegyünk egy szélvédő javító készletet és haladjunk lépésről lépésre:
Először távolítsa el a ragasztószalagot, mossa le alaposan a szélvédő sérült területét, és fújja ki pumpával: a szennyeződés és a víz "rendetlenséget csinál", ezért óvatosan és lassan kell eltávolítani minden felesleges dolgot a kicsorbult területről. Tisztítsa meg a foltot oldószerrel, és hagyja elpárologni. Ez nem tart tovább öt percnél. Most már közvetlenül a javításhoz léphet.
Óvatosan és gyengéden dolgozza meg a chip széleit, és igyekezzen minden repedésbe ragasztót nyomni. A sebesség fordítottan arányos a minőséggel, ezért ne siessen. Minél jobban kitölti a vegyület a repedéseket, annál nagyobb az esélye annak, hogy az üveg nem fog "kúszni". Egyébként ilyenkor felesleges szivattyút használni, mert a ragasztó a levegővel érintkezve nagyon gyorsan megszárad. Miután a réteg megszáradt, töltse ki újra a chip szürke területét, amíg kiegyenlítődik. Ha maradványok és foltok jelennek meg az üvegen, azokat legegyszerűbben egy közönséges borotvapengével távolíthatja el. Csak vigyázzon az ujjaira. Ez nem bonyolult.
A fent leírt módszer nem sokban különbözik a szakműhelyben végzett művelettől, de néhány ezer forintba kerül, és nem tart sokáig. De megkíméli a családi költségvetést a váratlan költségektől, és bizonyos feltételek mellett lehetővé teszi, hogy néhány hónapra vagy akár évekre lecserélje a szélvédőt.
Mennyibe kerűlne egy szélvédő az autómhoz, ha cserélni szeretném? (csak a szélvédő!)
Suzuki Vitara: 25.000 - 60.000 ft
Fiat 500: 30.000 - 55.000 ft
Suzuki SX4 S-Cross: 25.000 - 32.000 ft
Dacia Duster: 27.000 - 32.000 ft
Skoda Octavia: 40.000 - 60.000 ft
Ford Transit: 50.000 - 80.000 ft
Kia Ceed: 40.000 - 70.000 ft
Ford Ranger: 36.000 - 75.000 ft
Toyota Corolla: 38.000 - 110.000 ft
Hyundai Tucson: 45.000 - 88.000 ft
Suzuki Swift: 35.000 - 50.000 ft
Ford Transit: 40.000 - 160.000 ft
Renault Master: 25.000 - 45.000 ft
Nissan Qashqai: 20.000 - 40.000 ft
Ford Focus: 50.000 - 100.000 ft
X5 BMW: 70.000 - 90.000 ft
Datahouse adatai szerint 2021 első negyed évében ezek az autók voltak a legkelendőbbek, ezért ezeket vettük alpúl. A szélvédő árakat az ezzel foglalkozó weboldalakról kértük le és vettük az átlagukat. Az áraknál a részletes autótipusokat és évjáratokat nem vettük figyelembe! A felsorolt árak csak a becsűlt minmum és maximum árakat jelölnek. Ezen felül még hozzá kell számolni az 1-2 napos szerelési időt és a szélvédő csere szolgáltatás árát.